Home, Sweet Home (즐거운 나의 집)



“Home, Sweet Home”
(1823)

(John Howard Payne 작사, SirHenry Rowley Bishop 작곡)


(1)
'Mid pleasures and palaces though we may roam,
Be it ever so humble, there's no place like home;
A charm from the skies seems to hallow us there,
Which, seek through the world, is ne'er met with elsewhere.
Home! Home! sweet, sweet Home!
There's no place like Home!
There's no place like Home!

환락과 궁궐 가운데를 방황할지라도

초라하지만 나의 집 같은 곳은 어디에도 없네.
하늘나라의 매력으로 우리를 유혹할지라도
세상 끝까지 찾아봐도 어디서도 만날 수 없네.
나의 집 나의 집, 즐거운 나의 집
나의 집 같은 곳은 어디에도 없네.
나의 집 같은 곳은 어디에도 없네.

(2)
I gaze on the moon as I tread the drear wild,
And feel that my mother now thinks of her child;
As she looks on that moon from our own cottage door,
Thro' the woodbine whose fragrance shall cheer me no more.
(chorus)

Home! Home! sweet, sweet Home!
There's no place like Home!
There's no place like Home!


쓸쓸한 들판을 거닐면서 달을 쳐다볼 때
어머니도이 자식 생각하고 있음을 느낄 수 있네.
어머니가 시골집 창문으로 달을 바라볼 때 피어있던
담쟁이덩굴 향기도 이제는 더이상위로가 되지못하네.

나의 집 나의 집, 즐거운 나의 집
나의 집 같은 곳은어디에도 없네.
나의 집 같은 곳은 어디에도 없네.

(3)
An exile from Home, splendour dazzles in vain;
Oh, give me my lowly thatched cottage again!
The birds singing gaily, that came at my call,
Give me them, and the peace of mind, dearer than all!
(chorus)

Home! Home! sweet, sweet Home!
There's no place like Home!
There's no place like Home!


집에서 추방되고헛되이현혹에 빠졌네.
아, 다시조그만 초가집을 나에게돌려주오.
새들이 즐겁게 노래부르고 내가 부르면 달려오는 곳,
모두 다시 돌려주오. 무엇보다 소중한 마음의 평화를.
나의 집 나의 집, 즐거운 나의 집
나의 집 같은 곳은어디에도 없네.
나의 집 같은 곳은 어디에도 없네.
(번역 zoo)





Deanna Durbin - ‘Home,Sweet Home‘ (on 78rpm SP)


Deanna Durbin sings ‘Home, Sweet Home’ in her movie ‘First Love’ 1939

'음악' 카테고리의 다른 글

Poco / Sea Of Heartbreak  (0) 2010.07.19
Jesper Ranum /Standing in the rain  (0) 2010.07.19
한국가요 1090곡 /곡명별  (1) 2010.07.15
70-80 가요 497곡/ 가수별  (0) 2010.07.15
30-60가요, 317곡/ 곡명별  (0) 2010.07.14

+ Recent posts